.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران ، الگو مشاوران جوان
مازندران ، الگو مشاوران جوان

ایده مشاوران جوان ظرفیت های بسیار فراتری از وضعیت کنونی دارد که باید به منصه ی ظهور و مرحله اجرا برسد . این ظرفیت های بالقوه می تواند برای اولین بار در استان سرسبزمان به فعل برسد و مازندران می تواند الگو و پایلوت ایده مشاوران جوان برای دیگر استان ها و دستگاه های کشور باشد . در همین راستا و متناسب با ظرفیت ها نکاتی مختصر در خصوص نحوه فعالیت مشاوران جوان استان مطرح می گردد .

ساختار : ایده مشاوران جوان بایستی چندهدف عمده را دنبال نماید . این اهداف عبارتند از ارائه ایده های نو متناسب با دستگاه مربوطه ، بیان نقاط ضعف ـ کاستی ها و نقد عملکرد دستگاه و مدیران آن ، کمک به اجرای برنامه ها و اهداف دستگاه محل فعالیت ، برقراری تعامل و ارتباط با جوانان مخاطب دستگاه و ... و از همه مهم تر تربیت مدیران جوان و در عین حال مجرب برای دستگاه که یکی از نیازهای اساسی کشور می باشد .

همه اینها و علی الخصوص مورد آخر نیازمند ساختاری قوی و هدفمند برای ایده مشاوران جوان می باشد . اول از همه گروه مشاوران جوان استانداری مازندران بایستی تبدیل به حوزه مشاوران جوان شود و دامنه نظارتی و حمایتی خود را علاوه بر مشاورین جوان استانداری معطوف به کلیه گروه های مشاوران جوان ادارات استان نماید .

ریاست حوزه همزمان مشاور استاندار و ناظر بر تمامی امورات مشاورین جوان سطح استان می باشد . هر کدام از معاونت های استانداری نیز بایستی دارای گروه مشاوران جوان باشند که مسئول آن همزمان مشاور معاون استاندار و معاون حوزه مشاورین جوان استان ( متناسب با حوزه فعالیت آن معاونت ) محسوب می شود . به عنوان مثال رییس گروه مشاوران جوان معاونت برنامه ریزی استانداری به عنوان مشاور معاون برنامه ریزی استاندار و معاون برنامه ریزی و مالی حوزه مشاوران جوان استان فعالیت می نماید و یا رییس گروه مشاورین جوان معاونت سیاسی ـ امنیتی به عنوان مشاور معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار و معاون اجتماعی ـ فرهنگی حوزه مشاورین جوان استان فعالیت نماید . علاوه بر این مسئول گروه هر یک از معاونت های استانداری متناسب با نوع فعالیت آن معاونت یاریگر مسئول حوزه استان در امر نظارت بر گروه های مشاورین جوان ادارات استانی و شهرستانی نیز می باشد . به عنوان مثال مسئول گروه مشاورین جوان معاونت برنامه ریزی استانداری ناظر بر گروه های مشاورین جوان اداراتی همچون سازمان امور اقتصادی و دارایی ، سازمان امور مالیاتی، سازمان بازرگانی ، سازمان صنایع و معادن ، بانک ها و ... است و یا مسئول گروه مشاورین جوان معاونت سیاسی ـ امنیتی ناظر بر گروه های مشاورین جوان فرمانداریها ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره کل کتابخانه ها ، اداره کل صدا و سیما و ... می باشد .

در ادارات استانی و فرمانداریها نیز بایستی ساختار مشاور جوان تبدیل به گروه مشاورین جوان شده و مسئول گروه به عنوان مشاور مسئول عالی آن نهاد و ناظر بر امورات اعضای گروه ستادی و گروه های ادارات زیرمجموعه و تحت نظر نهاد ، فعالیت نماید .

اگرچه تشکیل چنین ساختاری نیازمند مصوبه نهادهای فرادست است اما با توجه به اینکه ایده مشاورین جوان نظر شخصی رییس جمهور محترم و مورد علاقه و توجه ایشان می باشد به نظر امری دست یافتنی می باشد و از دید نگارنده چنانکه مسئولین مرتبط با امورات مشاورین جوان در استان ، جهد و پیگیری لازم را بعمل آورند می توانند علاوه بر کسب مصوبه مازندران را تبدیل به پایلوت و الگو این طرح در سطح کشور نمایند .

گردش : جوانان و دانشجویان بایستی تماماً متناسب با رشته های تحصیلیشان جذب گروه های مشاورین جوان ادارات شوند و نحوه فعالیت ایشان نیز باید به گونه ای باشد که در طول یک دوره چندساله معین ( به عنوان مثال 4 ساله ) ، تقریباً بتوانند تمامی واحدهای اداره محل فعالیت را تجربه و دانش و توانایی هایی که یک مدیر و یا مشاور تمام عیار برای اداره نهاد خود نیازمند است کسب نمایند . ضمن اینکه این عمل موجب می شود تا این جوانان و دانشجویان عضو گروه ها به طور نسبی بر نقاط ضعف و قوت دستگاه و کارکنان آن شناخت کافی و تسلط لازم پیدا کرده که این خود می تواند ایشان را در بدو جذب در دستگاه تبدیل به کارشناسی مجرب نماید که این نیز زمینه ای است برای تحقق حضور مدیران جوان مجرب در دستگاه ها و ادارات .

گسترش : مشاورین جوان باید در ادارات شهرستان ها و حتی بخشداریها و دهیاری ها گسترش یابد . هر اداره دولتی شهرستانی بایستی یک گروه مشاورین جوان داشته باشد که علاوه بر مدیر آن اداره باید تحت نظارت رییس گروه مشاورین جوان اداره کل و رییس گروه مشاورین جوان فرمانداری فعالیت نمایند . در بخشداریها اعضای گروه مشاورین باید به دو حوزه ستادی و محلات تقسیم شوند و بین این دو در گردش باشند یعنی دهیاری ها به مثابه واحدهای یک اداره تلقی می شوند .

معنویت و بصیرت : توجه به ابعاد معنوی ، فرهنگی و بصیرتی مدیران آینده استان و کشور بایستی یکی دیگر از برنامه های حوزه مشاورین جوان استان باشد و بر همین مبنا تشکیل معاونت فرهنگی ـ اجتماعی حوزه استان امری ضروری به نظر می رسد . اعزام به اردوهای معنوی و سیاحتی ، اجرای برنامه های فرهنگی ، تربیتی و ورزشی ، بازدید از دستاوردها و ظرفیتها در سطح کشور و استان ، برگزاری دوره های عقیدتی ـ بصیرتی و ... می تواند از اهم برنامه های این معاونت باشد .

نکات پیرامون این مقوله فراوان می باشد اما به جهت اینکه حوصله خوانندگان محترم پاسخگوی اطاله نوشتار نمی باشد انشاالله سعی خواهد شد در فرصتی دیگر به آنها پرداخته شود .
محمدجواد خانپور


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 مرداد 1390
بفرمایید که آقای رضا محمودی این آقازاده عزیز چگونه مشاور استاندار مازندران شد و ثمرات و اثرات برجسته این حکم مشاوره برای مردم شریف مازندران چی می باشد

آقای رضا محمودی چگونه مشاور رییس بانک تعاون و مشاوره شرکت ملی نفت ایران شدند

آقای رضا محمودی چگونه با داشتن لیسانس زاعت کشاورزی و با امضای آقای دکتر زالی رییس وقت عضو هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران شدند

و اثرات و ثمرات این حکم ها و انتصابات برای مردم شهید پرور و خود این آقازاده که همه را از بالا به پایین نگاه می کنند و با افکار شیطانی زیرآب هر کسی را به ناحق می زند چیست؟ ....

آقای رمدانی تو را به حق شهدای بی ادعای عزیزمان این مطلب را منعکس کن ....
التماس دعا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.